سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخوندها از مریخ نیامده اند!!!

مسابقه بزرگ «چرا تحریم شدیم؟»

    نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

بحثی که این روز ها چه بین مردم و چه بین مسئولین داغ  است بحث تحریم هاست .

عده ای می گویند اگر کمی کوتاه بیاییم تحریم ها برداشته می شود و مردم میتوانند نفس راحتی بکشند ، عده دیگر اما اعتقاد دارند انرژی هسته ای بهانه است و اگر توی این مورد کوتاه آمدیم میروند سراغ گزینه بعدی و بهانه دیگری برای تحریم  و به تاریخچه تحریم ها استناد می کنند .

برخی مسئولین قول برداشته شدن تمام تحریم ها را با مذاکره و دیپلماسی داده اند که برخی دیگرشان این امر را محال میدانند . عده ای می خواهند نگرانی آمریکا و منطقه  درمورد ایران را با روشنگری و همکاری به کلی رفع کنند و به صورت منطقی و دوستانه موضوع حل و فصل شود و هرکس به حق کامل خود برسد !

***

شما فکر میکنید چرا تحریم شدیم ؟و چکار باید کرد ؟

 

 

سایت مسابقه

 


چرا تحریم ؟

    نظر

 بسم الله الرحمن الرحیم 

 

 فریدون عباسی  رئیس سابق سازمان انرژی اتمی   :

خیال کردید تحریم بخاطر سانتریفیوژ و انکار هولوکاست است !؟

جای قهرمانسازی بدنبال تامین حق مردم باشید؛ اگر جلیلی هم یک دهم این امتیازات را در آلماتی می‌داد الان رئیس‌جمهور بود!

 توی این مدت خیلی ها من رو به اعتدال فراخوندن و گفتن کاسه ی داغ تر از آش! اما حرفای عباسی که خودش کارشناسه برام یه جورایی حجت بود .

ضمن این که صحبت های جدید اوباما هم تو این قضیه کمکم کرد که گفت :

در هیچ دولتی مثل این دولت ما نتوانسته بودیم پیشرفت هسته ای ایران رو متوقف کنیم . در دوره های  قبل ایرانی ها مذاکره انجام میدادند و در عین حال غنی سازی هم میکردند ... البته این کف خواسته های ما هست ! ( من این رو تو اخبار دیدم اگر کسی منبع اینترنتی ش رو داره بگه تا لینک کنم . )

  اعتدال به معنی راه رفتن بین حق و باطل نیست ! حواسمون باشه این برامون یک ژست نشه هرجا هرجا بگیم اعتدال ...  


چرا تحریم  شدیم  ؟----------------------------------------------------------------

آیا می دانستید نخستین تحریم جامع سراسری علیه ایران در دوران معاصر، تحریم بریتانیا علیه ایران بمنظور واکنش در برابر انتخاب دکتر محمد مصدق به وزارت بود که هدف ملی سازی صنعت نفت را دنبال می‌کرد. اولین قطعنامه شورای امنیت  علیه ایران در زمان نخست وزیری مصدق و بمنزله واکنش علیه ملی شدن صنعت نفت صادر شد.

 

امام خامنه ای :

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تلاش دارند تا این تحریمها را به دروغ به موضوع انرژی هسته‌ای مرتبط کنند در حالیکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که تحریمها شروع شد، موضوع انرژی هسته‌ای به هیچ وجه وجود نداشت.   (تاریخچه تحریم ها )


 تا بخواهی مستقل باشی تا بخواهی سربلند باشی؛ تا حرفی برای گفتن داشته باشی  تحریم ها  هست ... باید فکر خودکفایی بود!  ( فاطمه خانم ره !)

 به نظرم یه جریان وبلاگی راه بیفته به اسم "چرا تحریم؟" کار جالبیه ...  

من دقیقا نمیدونم کی وبلاگمو میخونه که دعوتش کنم بنویسه همه ی شما دعوتید ...  مثلا وتر و فامیل دور و آبجی خانم  فعلا دعوتن .

 پستتون میتونه طراحی یک پوستر باشه یک مقاله ، طنز، کاریکاتور ، پیامک  یا هرچیز دیگه ای . یا علی (ع).  اگر نوشتید بگید لینکتون کنم .

 اینکه چرا اصلا ما باید تحریم بشیم این تحریم ها از کی شروع شده و به چه دلایلی بوده و تا کجا ادامه داره . راه رفع تحریم ها چیه مذاکره ؟ مقاومت ؟ اصلا آیا تحریم ها برطرف شدنی هست ؟ آیا چاره کارما در رفع تحریم هاست ؟ چه هزینه هایی رو باید بدیم برای رفع تحریم ؟دلایل تحریم ها از دید تحریم کنندگان و...

پیوند مطالبی که در این زمینه کار شده :

چرا تحریم ...

دلایل تحریم ها علیه ایران ...

تحریم بی اثر یا تاثیر گذار 


تاثیر تحریم ها بر ایران

 


سیاه نمایی ؟!

بسم الله ...

سفارش کرده بود نقد این فیلم را سریع بنویس برام بفرست ؛اولین روزهای اکران بود که فرستادم ... گفت سیاه نمایی کردی ! بعد تر ها که توی مجله ها و روزنامه ها درموردش تعریف های بی حد و حصر خواندم به خودم شک کردم !باید فکر کرد

شما چی میگین ؟؟

.روزهای زندگی

.

"روز های زندگی یا پرستاران "

 

صدای موسیقی آغازین  فیلم را که میشنوی دلت گرم می شود ،موسیقی که از سنخ موسیقی فیلم های دفاع مقدس دهه هفتادی و حاتمی کیایی است، مخصوصا وقتی روی پرده اسم شیخ طادی را میبینی دیگر خیالت راحت می  شود .

 البته  اگر با دید فنی و سینمایی به تماشای فیلم آمد باشی خیلی  هم دست خالی بر نخواهی گشت ...  

اما؛

 در طول فیلم هرچه بیشتر می گردی ،کم تر می یابی .

دفاع "مقدس" را می گویم؛ این فیلم قبل از اینکه بخواهد دفاعی مقدس را نشان بدهد بیشتر جلوه گر تصاویر جنگی ست ،جنگی که می تواند هرجای جهان و برای هر کشوری اتفاق افتاده باشد ... "زخم خوردگان" این جنگ جانباز نیستند ،بلکه مجروحینی هستند که انگارتوی خانه هایشان  خواب بودند و خمپاره ای از آسمان امده و روی سرشان خراب شده و حالا مبهوت این اتفاق اند ...! و برایشان این سوال های اساسی پیش آمده که: اگر "بمیرم" کجا می روم ؟ و یا داد و بیداد می کند که" اگر کور بشوم چه کار کنم ..!" یا خودشان را به تمارض زده اند تا توجهی را برانگیزند ...

انگار هیچ کدام از رزمندگان هدف خاصی ندارند (نه الزاما حتی مقدس !). و هر بار پس از دیدن این صحنه ها خودت را دلداری می دهی که حتما کارگردان می خواهد واقعیت ها و طیف های مختلف زرمندگان را نشان بدهد و تا آخر فیلم فرصت باقیست؛ فرصت باقیست برای دیدن رزمنده 15 ساله ای که پس از قطع شدن دستش اشک چشمش خشک نمی شد و در جواب دلداری دیگران می گفت : من برای شهادت آمده بودم و شرمنده ام از زنده ماندنم  ... از اینکه خدا قبولم نکرده ...!

اما انتظار ها به جایی نمی رسد و سر انجامی ندارد ...

در این فیلم با جانبازان (ببخشید مجروحینی ) روبرو هستی که مدام آه و ناله می کنند و نه خبری از یازهرا ویا حسینی هست و نه صدای قران و نه حتی صبر و تحملی ...همه چشم ها خیره شده به دکتر امیر علی که هم با اخلاق است و هم انسانی کاربلد و متعهد ،گویی یک سر و گردن از همه بالاتر است .

شخصیت های فیلم عموما سیاه و سفید اند و کمتر شخصیت خاکستری در فیلم دیده می شود ، این روند تا جایی پیش می رود که امیر علی تبدیل به یک سوپر من می شود . یک مرد اسطوره ای که هر کاری از دستش بر می آید و می شود منجی ...و هرچه در شخصیت دکتر  سامان می گردی نمی توانی نقطه مثبتی پیدا کنی .

برخی صحنه ها هم انگار هیچ توجیه عقلی خاصی ندارند و فقط برای دراماتیک کردن داستان به آن چسبانده شده اند. صحنه هایی مثل حرکت کودکانه سیما برای نجات سامان . حرکتی که از شخصیت سیما بعوان فردی با درایت و شجاع بعید به نظر می رسد .

وقتی با یک دید کلی از اول تا اخر فیلم را می نگری احساس می کنی با چیزی فراتر از سریال پرستاران مواجه نیستی همان داستان همیشگی پزشک و بیمار با چاشنی اخلاق و انسان دوستی و تعهد کاری !

تنها دل خوشی ام این است که این کار آقای شیخ طادی عامدانه نبوده باشد ...

 

 

*شاید از بس کار گردان زور زده واقعی از کار در بیاد از اون در افتاده !!