سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخوندها از مریخ نیامده اند!!!

چقدر حجاب؟!

    نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

بعضی ها می گن اخرش نفهمیدیم روبنده  خوبه یا بد ؟!

 

راستش خیلی ها نظر گذاشتن وبهم غر زدن که چقدر افراطی هستی ...این چه وضعیه.... امروز تصمیم گرفتم با مخالفان گفتمانی داشته باشم فردا نگن دختره مخالف ازادی بیانه نظر مخالفارو خصوصی میکنه ..ازین شایعات زیاده !!!

البته توی پست قبلیم توضیح دادم اما بعضی ها متوجه منظورم نشدن .

راستش حجاب یک حداقل داره  که حدود  ومرزش توی کتاب اسمانی مان اومده و فلسفه ش هم گفته شده ، اصلا حجاب برای اینه که یک امنیت برای زن و برای جامعه ایجاد بشه .

ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا  (به نیکی )شناخته شوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است(

 

حد اقل حجاب اینه که زن پوششی داشته باشه که تمام بدن به جز دستها تا مچ و صورت  رو بپوشونه  به صورتی که در قران اومده همون جلباب (پارچه ای بلند که کوتاه تر از چادر وبلند تر از روسری هست ) و رنگ ومدلش هم جلب توجه نامحرم نکنه ،طرز رفتار و حرف زدن هم باید معمولی و بدور ازظرافت ها و  شگرد های خاص زنانه(!) با شه .

 ..تا... کسایی که قلب مریض دارن به طمع نیفتند (احزاب :23) وکسی هم به اونا بی احترامی نکنه  همین!

 ------------------------------------------------------------------------------------------

حالا دیگه رنگ ومدل این پوشش چطور با شه ؟ کجا باید بیشتر بشه کجا کمتر؟ اینها ماده و تبصره هایی است که به عرف وفرهنگ مردم اون منطقه بستگی داره و به شرایط اون خانوم . ولی فتوی ها هم یه خورده کم وزیاد داره بهتره به فتوی مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید .   

البته در درک شرایط وموقعیت ها  یه خورده ادم باید کله اش روبه کار بندازه ببینه  ایا الان در همون شرایط هست  یانه ؟!

 

مثلا من چند نمونه حجاب حداقلی وحداکثری را براتون میارم البته برداشت خودمه:ازچیزایی که تا به حال خوندم :

 

1 . ننه جونی که از سن ازدواجش گذشته و پاش لب گوره(ببخشید ننه جان) :اگه موهاش دیده شد زیاد بهش گیر ندید حجاب ازش برداشته شده (اگر ازون ننه جونایی نیست که هنوز تو حال وهوای جوونی(!) به سر می برند .)البته بهتره باز هم حجاب رو رعایت کنه.( نور؛60)

 

2 . دختر خانوم جوون خوش تیپ  : حجاب حد اکثری براش بهتره (طبق بند 4 عمل شود.)

 

3 .خانمی که می خواد بیخودی بره بازارو وجب کنه : اصلا بهتره تو خونه بشینه و بیرون نره! (حجاب حد اکثری)

 

4. خانمی که کار واجب داره میخواد بره  بازار : لباس مناسب بپوشه+ از لوازم نقاشی وصافکاری استفاده نکنه + نخنده+شوخی نکنه+ سر سنگین باشه  (اگر یه جایی هست که بهش گیر نمیدن و عادیه روبند بزنه راحت تر میتونه وسایلی رو که خریده دستش بگیره )

 

 

5. تومحیط کار طبق بند چهار عمل شود( البته معمولا روبند اینجور جاها مد نیست.)

                    

                                    

6. موقع خواستگاری : به رساله مرجع تقلیدتون مراجعه کنید اگر درست عمل بشه مشکلی پیش نمیاد و دیگه نظر بعضی مخالفا که میگن ممکنه دختر عوضی ! بهمون بدن پیش نمیاد ( مثل نظر علی اقا)

 

 

7 . موقع زیارت ورفتن به اماکن مقدسه که لا اقل خدا رو شکر اینجا دیگه بیشتریها رعایت میکنن  کاش بقیه جاها هم همینطور باشه...

8. برای عکس انداختن تو وبلاگ : حجاب حد اکثری + روبنده

 

در ضمن من که نگفتم روبند بزنین یا نزنین  که شما میگین افراط گر!

 داشتم از خاطراتم تعریف میکردم و اینکه  نظر واحساسم نسبت به این موضوع چیه؟(همون حس شخصیته که فوران میکنه ) اون چیز هایی هم که در مورد پشه بند و شکلک و اینجور چیزا گفتم فلسفه روبند نبود بلکه گفتم از خواص روبنده یعنی  اگر هم یک دخترطبق سن وسالش شیطنتش گل کرد  دیگه جلب توجه نامحرم نمیکنه البته ازین کارا شما نکنین ها! ما هم ازین به بعد ... چشم...

از پشت روبند هم همه جارو نگاه کنین ولی به نامحرما نه !چون قانون اسلامه ، نگاه هم حدود داره ...!

 در ضمن اقای پرسا از ایه تحریم گفته بودند که انشالله جوابتونو گرفته باشین.

البته یک نظر دیگه هم داشتیم که گفته بودن چراتعریف خودتون کردید؟ چرا به خودتون میگین گلدختر؟! میگم خودمون تعریف نکنیم کی تعریف کنه؟!

 

ودر اخر، برخی اصناف مثل طلافروش _میوه فروش _پارچه فروش _ بوتیکی_بابای مدرسه و... جزو محارم به حساب نمیان . توجه شود !

 حتی پزشکا محرم نیستند!!!اونی که گفتند وقتیه که پزشک زن نیست شما هم از درد و بیماری داری میمیری!!! مجبوری ! با حفظ شرایط (طبق احکام )اشکالی نداره .

 

دو تا نکته ی کوچولو :

1 از همه عزیزانی که با نظرای خوبشون مارو راهنمایی کردن واقعا متشکریم تا جایی که تونستم به وبلاگای همتون سرزدم اما در حالت اف خوندم  ...ببخشید یه ذره وقتم هم کمه اگرنظر نذاشتم  به بزرگی خود عفو بفر مایید. خلاصه تو وبلاگ ما در راه خدا نظر بدین چون امیدی به خلق خدا نیست!؟ البته ببخشید ها وقتی مدرسه ها تموم شد از خجالت همتون در میام !

2. ظهری ادرس  یه وبلاگ برام اف گذاشته شده بودند  که به نظرم جالب اومد خواستید سر بزنین 

 یا زهرا  التماس دعا