سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخوندها از مریخ نیامده اند!!!

تفکیک جنسیتی دانشگاه به بهای حذف خواهران ؟؟

    نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

شنیده بودم دانشگاه صدا و سیمای  قم محیط خوبی  دارد چون اکثر دانشجویانش طلبه اند ؛خانم ها هم میتوانند در رشته ادبیات نمایشی و نویسندگی درس بخوانند که به نظرم کار معقولی آمد .  وقتی دلم گرفته بود از محیط های هنری رنگ وارنگ تهران ...  با خودم گفتم ارشد می روی قم یک نفس راحت میکشی ...در حال جمع آوری مدارک برای ثبت نام بودم که  امروز با کمال تعجب متوجه شدم قسمت خواهران این پوستر  حذف شده ...وقتی قضیه را جویا شدم جواب دادند : محیط و امکانات آموزشی ما کم است و دیگر نمی توانیم هم  خواهران را ساپورت کنیم هم برادران را !  

کاش صدا و سیما جای اینکه از زن فقط بعنوان مجری و تبلیغاتچی و... استفاده کند دغدغه تربیت زن نویسنده دینی و صاحب نظر را هم می داشت ... یادمان نرود پیام آور عاشورا یک زن بود ... و حتی روح زن با کار رسانه ای و تربیتی سازگار تر است ...

پ.ن :

بزرگواری پیشنهاد کردند این پی نوشت را اضافه کنم که به نظرم به جا آمد :

روزهای اول که امام تازه ایران برگشته بودند مشکلاتی باعث شد که اعضای‌ کمیته‌ی‌ استقبال‌ به‌ امام‌ پیشنهاد دهند تاملاقات‌خانم‌ها تعطیل‌ شود.

ناطق‌ نوری‌ در این‌ زمینه‌ می‌گوید: 

«به‌ امام‌ عرض‌ کردم‌: «خانم‌ها که‌ به‌ ملاقات‌ شما می‌آیند در اثر فشار جمعیت‌غش‌ می‌کنند. چادرهای‌شان‌ می‌افتد و دست‌ و گردن‌شان‌ پیدا می‌شود وبی‌حجاب‌ می‌شوند و دوم‌ اینکه‌ مردها باید این‌ها را بردارند و ببرند و چون‌ ما زنان‌ امدادگر نداریم‌، جمع‌ کردن‌ اینها مشکل‌ است‌. اگر اجازه‌ بفرمایید ما دیدارخانم‌ها را تعطیل‌ کنیم‌».

ولی‌ حضرت‌ امام‌ بااین‌ پیشنهاد مخالفت‌ کردند و فرمودند:

«شما فکر می‌کنید اعلامیه‌های‌ شما شاه‌ را بیرون‌ کرد؟ همین‌ها شاه‌ را بیرون‌کردند.»

و سپس‌ فرمودند: 

«شماها بروید و وسیله‌ی‌ رفاه‌ و آسایش‌ آن‌ها را فراهم‌ کنید.»

«وقتی‌ این‌ فرمان‌ امام‌ صادر شد، تلاش‌ها برای‌ تشکیل‌ انتظامات‌ بانوان‌ آغاز شدو روز شانزدهم‌ بهمن‌ماه‌، انتظامات‌ بانوان‌ تشکیل‌ و انتظام‌ امور بانوان‌ را به‌دست‌ گرفت‌.»