• وبلاگ : آخوندها از مريخ نيامده اند!!!
  • يادداشت : چند سال طول ميکشد ؟
  • نظرات : 7 خصوصي ، 15 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    من لينکتون کردم چون مطالبتون آموزنده ست قابل دونستي لينک کن
    صورت زيبا نباشد پايدار اي برادر سيرت زيبا بيار
    سلام دوست عزيز وبلاگت خيلي قشنگه ما لينکت کرديم توهم اگه خواستي مارو لينک کن.
    + خاموش 
    سلام
    فکر ميکنم آخرين کامنتم را تاييد نکرديد. اگر محذوري داريد و مايل به نشر آخرين پاسخم نيستيد، فکر ميکنم درست تر اين باشد که کامنتهاي قبل از آن را هم غيرقعال کنيد تا کسي تصور اشتباهي از سير بحث پيدا نکند. هرچند فکر ميکنم برخورد اينطوري با نظرات آنطوري، منجر به نقض غرض ميشود.
    موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام خب به نظر بنده علم و اخلاق و اينگونه ارزش ها فنا ناپذيرند و مانند زيبايي و مال و ... پرونده اش با پايان عمر دنيوي بسته نمي شود . وقتي اصول بحث متفاوت باشد به جايي نميرسد براي همين ترجيح دادم ادامه پيدا نکند . خصوصا اينکه مشغله ها اجازه پيگيري و پاسخگويي در وبلاگ را نميدهد . اما مشکلي در عمومي کردن آن نميبينم . مويد باشيد .
    + خاموش 
    در جهانِ فانيِ اول که انسان در آن فاني است، علم و زيبايي به يک اندازه فاني اند. همانطور که به يک اندازه از متعلقات اين جهانِ فاني هستند و نسبي به جهانِ باقيِ ثاني نميبرند.
    + حامد 

    با تعريف خاموش حتما شمر و امام حسين (ع )با هم فرقي ندارند !

    زيبايي چند سال طول مي کشد؟"

    با آدرس:http://www.nobateshoma.ir/?p=27137

    در سايت جامع وبلاگ نويسان استان سمنان انتشار يافت.

    پاسخ

    سلام ممنون از نظر لطف شما
    + خاموش 
    فکر ميکنم کمي خلط مبحث شد. عرض من اين نبود که دنيا خوب است يا دنياپرستي يا هرچيزي. عرض من فقط اين بود که نگاه به فاني و باقي بودن، سنگ محک خوبي نيست براي ارزش گذاري. چون در جهاني که ذاتا فاني است، ارزشها و ضدارزشهايش هم فاني هستند. بايد دنبال محکهاي ديگري بود.
    پاسخ

    در انديشه شما " انسان " فاني ست يا باقي ؟
    + خاموش 
    فکر ميکنم اين نگاه دقيق نيست. قرار نيست ارزشِ ارزشها با مدت زمان عمرشان سنجيده شود؛
    فرض کنيد پنجاه سال عمرتان را ميگذاريد براي معارف اهل بيت. عالم و عامل ميشويد. بعد از پنجاه سال آلزايمر ميگيريد و ديگر مسائل مربوط به کهولت سن که باعث ميشوند نه علمي بماند نه عملي (همانطور که باعث ميشوند نه زيبايي بماند نه امتيازاتش). آيا اين باعث ميشود آن پنجاه سال را عبث بدانيد؟ همينطور چيزهاي ديگر حتا مثل مادري.
    فاني بودن خصلت حاکم بر تمام ابعاد و شئون زندگي ما آدمهاست. فاني و محدود بودن. و به همين نسبت، تمام ارزشهايمان هم در قالب آن بايد خودشان را تعريف کنند. و به همين نسبت، پس «فاني» بودن نميتواند از ارزش بودنشان بکاهد. چون پلت فرمي که بهش تعلق دارند اصلا فاني است.
    پاسخ

    سلام اتفاقا ارزش ارزش ها با مدت زمان عمرشان به پايان ميرسد ! نکته اينجاست که بعضي ارزش ها عمرشان به اين زودي تمام نمي شود و با جاودانگي انسان جاودانه ميشود !ارزش هاي مادي في نفسه نه خوب اند نه بد بحث بنده مدل استفاده و اولويت بندي آنها ست . اگر نه ،حضرت يوسف در زيبايي بي بديل بودند حضرت مريم س هم همينطور . نکته مهم انست که محور قرار دادن و تکيه بر اين ارزش هاي مادي حتي درهمين دنيا باعث پوچي انسان مي شود ! باور نداريد ؟ البته در ساده انگار ترين حالت پوچي مي آورد اگر پستي نياورد ! ارجاع ميدهمتان به حديث زير :حب جاه و مقام و مال حالت نفاق را در قلب انسان مي‌روياند همانطور که آب سبزي ها را مي‌روياند. پيامبر اکرم ص و يا اين نکته که حرف را تمام ميکند : راس کل خطيئه حب الدنيا . امام صادق ع ..يک نکته اي هم درگوشي بگويم ،علم ثابت کرده که هرچه بيشتر در جواني از ذهنت کار بکشي امکان ابتلا به آلزايمر در پيري کاهش مي يابد با اين حساب شما کمتر دانشمندي را در طول تاريخ ميبينيد که آخر عمرش به آلزايمر دچار شود ! چه برسد به عالم ديني که غير از علم چيزهاي بسيار ديگري هم دارد .گذري به تاريخ بياندازيد و سعي کنيد علمايي که در آخر عمرشان به آلزايمر دچار شده اند را در بياوريد ... اصلا آيا فردي مانند آيت الله مهدوي کني که چندين ماه بيهوش افتاده بودند و نه ديگران از علمشان استفاده مي کردند و نه از عملشان ارزش و منزلتشان در نزد مردم و فراتر از آن نزد خدا کاهش يافت ؟؟؟
    سلام عليکم
    با افتخار مطلب شما در سايت خودتان Talabeh.net بازنشر داده شد.
    باتشکر
    پاسخ

    سلام عليکم و رحمه الله . ممنون از نظر لطف شما
    سلام
    خوب هستيد؟

    مطالب واقعا عالي داريد!

    لذت برديم!

    بهتون تبريک مي گم.

    تمايل داشتيد به سايت ما هم سر بزنيد.

    اگر تونستيد هم سايت ما رو لينک کنيد.واقعا به حمايتتون نياز داريم
    ممنون

    پاسخ

    سلام ممنونم از نظر لطف شما
    خوشبخت ترين انسان ها نه بيشتر از ديگران پول دارند نه کمتر

    نه زيباترند نه زشت تر

    نه سفيدتر نه سياه تر

    و نه هيچ بيشتر و کم تر ديگري...

    آن ها فقط به اندازه "کافي" رضايت دارند.

    رضايت بيشترين چيزيست که آدمي ميتواند براي به اندازه خوشبخت بودن داشته باشد.
    پاسخ

    آفرين !